Budowanie profilu kandydata

Prowadząc rekrutację typu executive search do najważniejszych czynności należy dokładne zapoznanie się z organizacją, która planuje zatrudnić nowego pracownika. Następnie tworzy się profil kandydata – najlepiej z bezpośrednim przełożonym tej osoby, ponieważ tylko on wie, czego dokładnie oczekuje po przyszłym pracowniku. Ten moment procesu rekrutacyjnego należy uznać za fundamentalny.

budowanie profilu kandydata

Budowanie profilu kandydata dzieli się na 4 etapy

W pierwszej kolejności trzeba poznać cele na najbliższe miesiące pracy organizacji oraz jakie czynności musi wykonać nowy pracownik, aby przyczynić się do realizacji planu. To bardzo ważne, jeśli chcemy nawiązać długoterminową, dobrą relację z podwładnym i uniknąć niepowodzeń w przyszłości. Chcesz rozumieć się ze swoim pracownikiem bez słów? Dogłębna analiza kandydata zdecydowanie w tym pomoże. 

Następnie warto sprecyzować, ile czasu nowa osoba poświęci na naukę programów dedykowanych danej firmie czy specyfiki jej produktów. Tu warto zastanowić się, czy lepiej poszukać osoby całkiem nowej w branży, czy skupić się tylko na kimś doświadczonym, kto sprzedawał już artykuły przynajmniej podobne do tych, które oferujemy. Osoba z tak zwaną czystą kartą to często świeże pomysły i ciekawe spojrzenie na ten sam produkt z zewnątrz. Natomiast ktoś doświadczony zapewne zna powszechne techniki sprzedaży i wie na tyle dużo na tematy branżowe, że dotychczas sprzedaż oscylowała nawet wokół 80% skuteczności. 

Wiedza i umiejętności – czego dokładnie oczekujesz od swojego pracownika? Ta część budowania profilu kandydata wiąże się z poprzednim punktem, jednak różni się precyzyjnością omawiania poszczególnych treści zawieranych w CV lub weryfikowanych już podczas rozmowy rekrutacyjnej. Od poziomu ukończonych szkół, przez języki, po zainteresowania okołobranżowe czy specjalistyczne programy komputerowe. 

Kiedy już dokładnie wiesz, jakie masz potrzeby, zastanów się, czy będziecie nadawać z pracownikiem na jednej fali. Chodzi przede wszystkim o to, by zdefiniować, czy w ten sam sposób rozumiecie wartości i kompetencje. Czym według Ciebie jest zaangażowanie? To wychodzenie z inicjatywą, zostawanie na nadgodzinach, branie udziału w delegacjach przynajmniej 3 razy w roku? Doprecyzuj, by uniknąć konfliktów. Zastanów się także, jakiego rodzaju zachowania w swojej firmie oczekujesz. Wolisz osoby o typie osobowości sangwinika czy bliższy jest Ci melancholik? A może pozytywne cechy choleryka są tym, czego szukasz? 

Wszystkie powyższe etapy budowania profilu kandydata są niebywale istotne. Solidnie przeprowadzony wywiad z bezpośrednim przełożonym i doprecyzowanie wielu kwestii sprawia, że współpraca jest przyjemna, a relacje w organizacji poprawne. 

Szukasz idealnego pracownika? My go znajdziemy!

Potrzebujesz pracownika?
Znajdziemy idealnego kandydata!